Scroll Top
Snabba leveranser & fri frakt i hela Sverige

Vanliga frågor

Här kan du få svar på några av de vanligaste frågorna som vi får av våra kunder.

Vad är Pure Habit?
Pure Habit är ett företag som säljer hållbar hudvård på nätet. Med hållbarhet omfattar vi hälsa och miljö, men också forskning och resultat. Vi har ett stort sortiment där medvetna konsumenter tryggt kan handla exklusiva kvalitetsprodukter från det senaste inom vetenskapen som samtidigt har minimal miljöpåverkan.

Är alla era produkter ekologiska?
Vi håller ett omfattande ekologiskt sortiment. Produkter, särskilt de av mer aktiv, målinriktad karaktär som verkar mot ett specifikt hudtillstånd är inte alltid helt ekologiska, men utgår ifrån en så ekologisk, “ren” eller helt naturlig bas som möjligt. Vi vill kunna ge våra kunder både en aktiv visad effekt och resultat och samtidigt minimera de onödiga tillsatserna.

Vi granskar våra leverantörer och deras hållbarhetsarbete och ställer höga krav så att du som konsument kan vara trygg med att de produkter du köper håller högsta klass, både vad gäller kvalitet och utveckling samt minskad miljöpåverkan. Sedan skiljer det sig också vad som faktiskt får klassas som ekologiskt i olika länder. I en tid av hög medvetandegrad om klimat- och miljöfrågor är efterfrågan på ekologiska produkter stor – det är förstås positivt och många branscher jobbar nu intensivt för att hålla sig med ett ekologiskt sortiment. Organisationer har tagit fram certifieringar, där de definierar egna krav för vad som får kallas ekologiskt och dessa krav är ofta högre än de gängse kraven. Så för att svara på frågan är inte alla våra produkter ekologiska, men innehåller en stor mängd ekologiska ingredienser som grund och är därmed några av de mest långsiktigt hållbara som finns att tillgå på marknaden. Vi följer utvecklingen noga och uppdaterar vårt sortiment kontinuerligt.

Jag har inte fått min leverans – vad gör jag?
Om du inte har fått ditt paket ber vi dig så snart som möjligt kontakta vår kundsevice.

Hur mycket kostar frakten?
Ingenting. Den bjuder vi på – oavsett hur mycket eller lite du handlar.

Hur långa leveranstider har ni?
Leverans av lagerförda varor sker normalt inom 2-3 arbetsdagar.  Tiden räknas från att vi bekräftat din beställning genom att skicka en orderbekräftelse till dig. I undantagsfall och om vi har tillfälligt slut i lager kan vi behöva några dagar till – då vi behöver beställa från våra leverantörer eller t ex under vissa högtider beroende på högt tryck hos våra transportörer.