fbpx
Snabba leveranser & fri frakt i hela Sverige

Frakt & leverans

Pure Habit erbjuder alltid fri frakt för beställningar inom Sverige. För beställningar utanför Sveriges gränser tillkommer fraktavgift. Införselmoms och tullavgift kan tillkomma.

Vi skickar paket med DHL eller PostNord och normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar.

Paketet skickas från vårt lager inom 24 timmar efter orderbekräftelse till leveransadressen som anges vid din beställning. Beställningens leveranstid är beroende på om det du beställer finns i vårt lager eller om vi beställer hem det i samband med din order.

På grund av tullen har länder utanför EU längre leveranstid. Vi kommer att leverera din beställning så fort som möjligt.

Pure Habit erbjuder produkter till försäljning som finns i lager och är tillgängliga för leverans. Skulle det hända att vår lagerstatus är inaktuell, hör vi av oss via e-post med förfrågan om du vill vänta tills produkten finns i lager, ändra eller avboka din beställning.

Ha koll på dina beställningar

Logga in på ditt konto på purehabit.se för att se historiken för dina beställningar.  Informationen hittar du under Mitt konto.

Delad leverans

Om din beställning består av flera poster förbehåller vi oss rätten att dela upp leveransen. Detta kan inträffa om beställningen innehåller flera stora poster eller om någon post är försenad vid tidpunkten för beställningen. Vid delad leverans, kommer du att meddelas via ett informationsblad som ingår i den första leveransen. Du kommer inte att debiteras för några extra fraktkostnader.

Avbruten beställning före leverans

Om du vill annullera en beställning före leverans, kontakta oss och vi kommer att göra vårt bästa för att uppfylla din begäran. Vi kan inte lova att vi kommer att kunna avbryta leveransen, din beställning kan redan ha skickats. I ett sådant fall, se ”Returpolicy”.

Felaktig leverans

Vi ber om ursäkt om fel vara av misstag har skickats ut. Vänligen kontakta oss så ser vi till att den felaktiga produkten returneras och skickar sedan ut den korrekta beställningen. Se avsnittet Retur av defekta produkter nedan.

Inspektion av produkten

Observera att du har ansvar för de varor du beställt när leveransen är klar. Inspektera dina produkter för eventuella fel och meddela oss med eventuella klagomål. Skulle produkten visa sig vara defekt kan du välja att returnera den och vi återbetalar då köpeskillingen och eventuell fraktkostnad. Se avsnittet Retur av defekta produkter nedan.

Pure Habit är auktoriserad återförsäljare för alla varumärken på sajten. Respektive tillverkare lämnar garantier på varorna. Tveka inte att höra av dig till oss om du känner dig osäker på de medföljande garantin eller instruktioner. Vi kan ej ta ansvar för eventuell överkänslighet mot ingredienser i en produkt eller prov. Om du är osäker på vad produkten eller provet innehåller, kontakta oss innan användning/beställning.

Retur- och återbetalningspolicy

Du kan returnera en vara inom 14 dagar från leverans och antingen byta varan, få ett tillgodokvitto med samma värde som returneras eller pengarna tillbaka. Observera att varan måste vara i obruten förpackning och i samma skick när den returnerats som det var när du fick den. Detta på grund av varornas natur och specifika användningsområde. Undantag kan göras beroende på vara och situation. Under realisationsperioder erbjuder vi inte öppet köp, enbart bytesrätt.

I samband med returer eller byten av varor måste köparen betala för alla fraktkostnader. Vid retur på grund av skadade varor eller om returen beror på ett misstag från Pure Habit, kommer vi att återbetala kostnaden för varan samt kostnaden för frakt. Har du beställt en vara utanför EU står du själv för eventuella tullar, importavgifter och skatter som betalas utanför EU.

I samband med returer ansvarar köparen för varan under transport och frakt.

Fyll i och skriv ut detta returformulär. Skicka tillbaka varan tillsammans med returformuläret till oss.